Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Ugrás a tartalomra

Hova fordulhat még

A gyermekekkel szemben elkövetett internetes szexuális visszaélés potenciális jeleinek felismeréséhez és segítség kéréséhez, ha azt gyanítja vagy tudomást szerzett róla, hogy valami nincs rendben.

Egy szülő telefonos segítséget kér


Ha egy gyermek internetes zaklatás áldozata lesz, előfordulhat, hogy az alábbi jelek valamelyikét mutatja. Ne feledje azonban, hogy ezek nem feltétlenül a zaklatásra utaló jelek, illetve lehetnek más jelek is.

  • Gyermeke a szokásosnál sokkal több vagy sokkal kevesebb időt tölt az interneten, cseteléssel, online játékkal vagy a közösségimédia használatával.
  • Internetezés vagy csetelés után távolságtartónak, zaklatottnak vagy dühösnek tűnik.
  • Titkolózik azzal kapcsolatban, hogy kivel beszélget, mit csinál az interneten vagy a mobiltelefonján.
  • Sok új telefonszám, szöveges üzenet vagy e-mail cím van a mobiltelefonján, laptopján vagy a tábla- gépén.

Forrás: NSPCC

További támogatás önnek és gyermekének

Ha úgy véli, hogy egy gyermek közvetlen veszélyben van, hívja a 112-es telefonszámot.

Internetes szexuális visszaélés vagy visszaélés gyanújának bejelentése:

Magyar Rendőrség
A Rendőrséghez bárki fordulhat, ha internetes szexuális visszaélést szeretne bejelenteni. Akár önnel, akár gyermekével (vagy mással) szemben követtek el bűncselekményt, a területileg illetékes rendőrkapitánysághoz fordulhat.


Ha további kérdése van, és ha további tanácsra van szüksége:

Biztonsagosinternet.hu

A Biztonsagosinternet.hu Hotline egy online bejelentőfelület, amin keresztül a felhasználók az interneten talált káros, illegális tartalmakat jelenthetik. A Hotline üzemeltetését a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat végzi a Safer Internet Program keretén belül. A Hotline elsődleges célja, hogy az internetről a lehető legrövidebb idő alatt eltűnjenek azok a káros és jogsértő tartalmak, amelyek veszélyesek lehetnek a gyermekek testi, lelki és szellemi fejlődésére.

Kormányzati Informatikai Fejlesztési ügynökség (KIFÜ) Digitális Gyermekvédelmi Iroda

Magyarország Digitális Gyermekvédelmi Stratégiájának célja, hogy megvédjük a gyermekeket az internet káros tartalmaitól, kockázataitól, és felkészítsük őket, a szüleiket, a pedagógusokat és más, gyermekekkel foglalkozó szakembereket a tudatos és értékteremtő internethasználatra.

Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány

Szakmai anyagokkal, online eseményekkel és képzésekkel hívja fel a gyerekek, szakemberek és szülők figyelmét a gyerekek online biztonságának fontosságára, valamint a biztonságos internethasználat eszközeire. Az Alapítvány a gyerekek szexuális kizsákmányolása ellen küzdő nemzetközi szervezet, az ECPAT magyarországi tagja.

Internet Hotline

Az Internet Hotline (IH) online tájékoztató és segítségnyújtó szolgálatnál bárki bejelentheti az interneten elérhető, kiskorúakra káros és jogsértő tartalmakat, amelyek körében az IH kiemelten kezeli a gyermekek online szexuális kizsákmányolásával kapcsolatos jelzéseket. A szolgálatot 2011 óta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság tartja fenn közérdekű feladatellátás keretében.

Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány

A nap 24 órájában ingyenesen hívható lelkisegély vonalon képzett szakemberek várják a krízisben lévő gyermekek, illetve a 24 éven aluli fiatal felnőttek anonim hívásait a 116-111-es telefonszámon. Az Alapítvány a gyerekekért aggódó felnőttek hívását a 116-000-ás telefonszámon várja.

Saferinternet.hu

Az Európai Bizottság Safer Internet Programjának elsődleges célja tudatosságnövelő központként a gyermekek felvértezése olyan ismeretekkel és készségekkel, amelyek segítségével biztonságosan és okosan tudják kihasználni a digitális technológia által nyújtott lehetőségeket.

„13 éves koromban az interneten zaklattak és szexuálisan bántalmaztak. A történtek után évekig súlyos depresszióban és szorongásban szenvedtem. Félelemben éltem, hogy valaki felismer engem a képekről, és nehéz volt bárkiben is megbíznom. Nagyon nyomasztó volt. Úgy éreztem, hogy összetörtem és tönkrementem. Mostanra már felépültem, de azóta is tudom, hogy megváltoztatta az életemet és azt, hogy milyen személyiség vagyok.”

 

Segítségnyújtó központok a közösségimédia platformoknál:

 

A képen laptop és egy kézben tartott telefon látható




Ez az útmutató az IWF “T.A.L.K.” (az Egyesült Királyságban létrehozott) figyelemfelkeltő kampányában szereplő szülői és gondviselői útmutató adaptációja. Minden jog fenntartva.